4 bilmærker som har domineret de danske veje

Der er mange bilmærker, der kæmper om at være det mest populære på de danske veje. Og det er ikke altid let at følge med i hvilket mærke, der lige nu er det bedste. Men her får du et overblik over de 4 bilmærker, der lige nu har flest biler på de danske veje.

Renault

Når det kommer til at have domineret de danske veje, så er der ingen tvivl om, at det er Renault, der lige nu har en af de største andele af biler på de danske veje. I første kvartal af 2019 havde Renault en markedsandel på hele 10,3 %. Dette er en stigning på 0,5 % fra året før, hvor Renault havde en markedsandel på 9,8 %. Renault er især kendt for sine små og kompakte biler, der er ideelle til bykørsel. Men Renault har også et godt udvalg af familiebiler og varebiler.

Volkswagen

Volkswagen er også et bilmærke som har været yderst populært herhjemme i Danmark. Fra boblen til deres nyeste ID:3 har Volkswagen haft en stor markedsandel på de danske veje. Men efter finanskrisen har Volkswagen haft svært ved at komme tilbage til deres gamle niveau. I første kvartal af 2019 havde Volkswagen en markedsandel på 8,8 %. Dette er en stigning på 0,2 % fra året før, hvor Volkswagen havde en markedsandel på 8,6 %. Og i de seneste år har Volkswagen også taget et stort skridt ind på elbilmarkedet. Deres første elbil er ID:3, som er en meget spændende bil.

Ford

Ford er et bilmærke som mange i Danmark er vokset op med. Det er et bilmærke som er kendt for at lave gode familiebiler, men også gode varebiler. Ford har dog ikke haft det nemt i de senere år. Og de har derfor måtte nedjustere forventningerne til deres økonomiske resultat. I første kvartal af 2019 havde Ford en markedsandel på 5,6 %. Dette er en stigning på 0,1 % fra året før, hvor Ford havde en markedsandel på 5,5 %.

Peugeot

Peugeot er ligesom Renault et bilmærke som har haft en stor markedsandel på de danske veje. Men i modsætning til Renault, så har Peugeot ikke kunne holde deres markedsandel. I første kvartal af 2019 havde Peugeot en markedsandel på 5,4 %. Dette er en nedgang på 0,1 % fra året før, hvor Peugeot havde en markedsandel på 5,5 %. Til gengæld så er Peugeot et bilmærke som er kendt for at lave biler med en god komfort. Og de har også lavet mange gode familiebiler.

Konklusion

Der er ingen tvivl om at bilmærkerne er under konstant udvikling. Og derfor er det ikke sikkert, at det som er skrevet i artiklen, er rigtigt om et år.